Bir köpek Yavrusu Sahiplenirken Düşünmeniz ve Yapmanız Gereken 7 Şey

Sınırsız enerjileri, coşkuları ve sevimli maskaralıklarıyla yavru köpeklere direnmek zor. Evinize bir köpek yavrusu getirmeyi düşündüğünüzde aklınızda bulundurmanız gereken yedi şey var.

Yavru köpek edinmeden önce, melez bir köpeği ediniyor olsanız bile, ilgilendiğiniz cins (ler) hakkında öğrenebileceğiniz her şeyi öğrenin. Bir cinsin hangi hastalıklara yatkın olduğunu, davranışlarını ve uzun ömürlülüğünü anlamak sizi ileride olanlara daha iyi hazırlayacaktır. Bunun için yakınınızdaki bir veteriner hekim ile konuşarak cinse özgü bilgiler hakkında bilgi alabilirsiniz.

1. Bir köpeğe ömür boyu bakmanın maliyetlerini aklınızda bulundurun. Bir köpeğe sahip olmanın ortalama yıllık maliyetinin, köpeğe ve nerede yaşadığınıza bağlı olarak yaklaşık 10.000 ila 25.000 TL arasında olduğunu tahmin ediyor. Bu miktar, büyük bir hastalık veya acil durumlarda sağlık giderlerini içermez.

2. Yavru köpeğiniz eve gelmeden önce bir veteriner hekim bulun. Yeni yavrunuzun ilk veteriner kliniği ziyareti, ailenize katıldıktan sonraki günler içinde olmalıdır. Bu ilk ziyaret, evlat edinmeden önce tespit edilemeyen potansiyel sağlık sorunlarının bulunmasına yardımcı olabilir. Veteriner hekiminiz, köpeğinizin ırkı ve yaşam tarzı için en iyi aşı programını ve eğitimi hakkında bilgiler verebilir. Kapalı alanlarda kucakta dolaşacak bir köpek ile ormanlarda koşmayı ve göl suyu içmeyi seven bir köpeğin riskleri her zaman farklıdır.

3. Yavruların sosyalleşmeye ihtiyacı var ve sosyalleşmenin ne zaman başlaması gerektiğine dair tavsiyeler değişti. Davranış uzmanları, bir yavrunun hayatının ilk üç ayının sosyalleşme için kritik bir zaman dilimi olduğunu belirtmekteler. Bu sosyalleşme süreci evde başlayabilir ve yavrular aşılama programına başladıkları sürede güvenli alanlarda dışarı çıkarılabilir. Yavru köpek aşı serisini tamamladıktan 7 ila 10 gün sonra, çok sayıda yeni arkadaşla tanışmaya hazır olurlar.

4. Evinizi yeni bir köpekle paylaşmadan önce yaşam tarzınızı düşünün. Köpekler birçok boyut ve mizaçta gelir. Bazı köpekler yüksek enerjilidir ve onları mutlu etmek için çok fazla ilgiye ve egzersize ihtiyaç duyarlar. Diğerleri ise kanepede saatlerce televizyon izleyerek ve de keyifle evin içinde dolaşarak zaman geçirirler. Yaşam tarzınıza uyan bir köpek bulmak hem sizi hem de yeni arkadaşınızı gereksiz gönül yarasından kurtaracaktır.

5. Yavru köpek için evinizi gözden geçirin. Yeni yavru köpeğiniz eve gelmeden önce, elektrik kabloları, bitkiler ve içinde potansiyel toksin tehlikesi bulunan kilidi açılmış alt dolaplar dahil olmak üzere potansiyel tehlikeleri giderip gideremeyeceğinizi görmek için köpek gözü seviyesinde yere inin. Çöp alanınızın da güvenli olduğundan emin olun!

6. Ev temizliği, kemirme ve yıkıcı davranış fikri başınızı döndürürse, bir köpek yavrusu almayı yeniden düşünün. Çoğunlukla sabır göstermeniz ve enerji harcamanız gerekecektir. Bu mümkün değilse, aynı sevgi dolu, ıslak burunlu arkadaşlığı görebileceğiniz daha sakin ve yaşı daha büyük bir köpek sahiplenmeyi düşünmeniz daha doğrudur. Yaşlı köpekler bile aslında yavrudur 😁