Hipertansiyon-Sessiz Katil

Kedilerde yüksek tansiyon

Bugün önce kendimizden başlayıp sonra sevimli dostlarımızın sağlığına geçeceğiz. Belki onlar için önce kendi sağlığımızı düşünmeliyiz. Düşünsenize siz olmasanız onlara sizin kadar iyi kim bakabilir ya da sevgi verebilir. O yüzden önce kendi sağlığımız!! Hipertansiyon veya yüksek tansiyon sessiz katil olarak adlandırılır çünkü çok geç olana kadar herhangi bir semptom yaşamayabilirsiniz. Kalp hastalığı bu ülkede hem erkekler hem de kadınlar için önde gelen ölüm nedenidir ve kalıcı hipertansiyon inme, kalp krizi, kalp yetmezliği ve arter anevrizması için en yüksek risk faktörlerinden biridir.

Yüksek tansiyon, arterlerin duvarlarına karşı kan akışının kuvvetinin bir ölçümüdür. İki sayı ile ölçülür. İlk sayı, kalp kasıldığında ve atardamarlara kan pompaladığında oluşan basıncı temsil eden sistolik basınç yani büyük tansiyondur. İkinci küçük sayı, kalp istirahat halindeyken damarlardaki basıncı temsil eden diyastolik basınç yani küçük tansiyondur.

Üç ayrı durumda sistolik basıncınız 140 mmHg'ye eşit veya daha yüksek olduğunda ve/veya diyastolik basıncınız 90 mmHg'ye eşit veya daha yüksek olduğunda hipertansiyon teşhisi konur.

Sağlıklı beslenme tercihleri, yüksek tansiyonu düşürmenin yanı sıra hipertansiyonun önlenmesinde de etkili olabilir. Bir dahaki sefere markete gittiğinizde, bu listeyi yanınızda getirin ve bunları hazırlamanın yolları konusunda yaratıcı olun. Burada ve orada birkaç diyet değişikliği gelecekte temettü ödeyecek ve kalbinizi sağlıklı ve güçlü tutmanıza yardımcı olacaktır.

İşte kan basıncını düşürmeye ve önlenebilir bir olayın meydana gelmesini önlemeye yardımcı olabilecek ilk beş yiyecek tabii ki bizler için :) :

Çilek

Böğürtlen, ahududu ve yaban mersini, vitaminler, mineraller ve antosiyaninler de dahil olmak üzere güçlü antioksidanlarla doludur. Birkaç araştırmaya göre, antosiyaninlerin genel kan basıncını düşürmeye yardımcı olduğu da gösterilmiştir. Az bilinen bir sır, meyveler ne kadar koyu olursa, içerdikleri antioksidanlar o kadar fazla olur.

Derin deniz ve yağlı balıklar

Uskumru, somon ve pisi balığı, kalp sağlığına faydaları, iltihabı azaltması ve iyi kolesterol seviyelerinin korunmasına yardımcı olmasıyla bilinen harika Omega-3 yağ asitleri kaynaklarıdır.

Yeşillikler yiyin

Lahana, brokoli, Brüksel lahanası ve yapraklı yeşillikler, özellikle pazı ve ıspanak gibi yeşillikler, yüksek sodyum alımının kan basıncını yükseltebilecek etkisini dengelemeye yardımcı olmak için yüksek potasyum ve magnezyum içerir.

Pancar

Pancarın kökleri, sapları ve yaprakları, kan damarlarının gevşemesine yardımcı olan nitratlarda yüksektir, bu da daha iyi kan akışına ve daha düşük kan basıncına yol açar.

Kuruyemiş ve Tohumlar

Antep fıstığı özellikle potasyum, magnezyum, lif ve protein açısından zengindir. Kabak çekirdeği, kan damarlarını gevşetmeye ve kan basıncını düşürmeye yardımcı olan ilave arginin içerir.

Evcil dostlarımız içinde hipertansiyondan en çok etkilenen tür kedidir. Kediler hipertansiyon nedeniyle ciddi sorun yaşarlar. Bizim için ne kadar öldürücü ise kediler için de durum aynıdır. Özellikle böbrek yetmezliği ve hipertiroid problemi olan kedilerde bu durumu kontrol altına almak gerekir. Mutlaka bunun için Veteriner Hekiminize danışın ve gerekli kontrolleri yaptırın. Size ve sevimli dostlarımıza sağlıklı günler dileriz.
  1. Pek çok kedi, Veterinerin kliniğinde olmanın endişesinden kaynaklanabilecek, strese bağlı, kan basıncında geçici bir artış yaşayabilir. Bu nedenle 170 mm Hg'nin (milimetre cıva) altındaki sistolik basınç tolere edilebilir ve kedinizin hipertansiyonu olmadığını gösterir.

2. Yüksek tansiyon körlüğe ve kalp ve böbrek fonksiyonlarının bozulmasına neden olabilir.

3. Nadiren kediler, altta yatan bir neden olmaksızın yüksek tansiyondan muzdariptir. Bu nedenle kedinizde hipertansiyon olması genellikle başka bir hastalıktan kaynaklandığı anlamına gelir.

4. Hipertansiyon belirtileri arasında ani körlük veya görme bozukluğu (genellikle göz bebeği genişlemesi ile), artan susuzluk, artan veya azalan idrar çıkışı, solunum

sorunları, uyuşukluk, anoreksi, nöbetler, yönelim bozukluğu ve titrek yürüyüş sayılabilir. Kedinizde bunlardan herhangi biri gözlemlenirse, derhal Veteriner hekiminize gitmeniz gerekir.

Kedilerde Hipertansiyon Tedavisi

Kedilerde yüksek tansiyonu kontrol altına almak için etkili tedaviler vardır. Kedinizin kan basıncını düzenleyen ilaçların her gün verilmesi gerekecektir. Veteriner hekiminiz, doğru dozun kullanıldığından emin olmak için ilaca başladıktan kısa bir süre sonra kedinizi tekrar kontrol etmek isteyecektir. Kedinize büyük olasılıkla hayatının geri kalanında günlük ilaç verilmesi gerekecektir. Kedinizin kan basıncı kontrol altına alındığında, veteriner hekiminiz sabit kaldığından emin olmak için her üç ila altı ayda bir kan basıncını kontrol etmenizi önerecektir.